Exploring the influence and practical development of coaches' psychosocial behaviors in strength and conditioning

Research suggests that psychological characteristics and social behaviors (e.g., cognitive, personal, behavioral, and ethical competencies) contribute to the development of coaching effectiveness and as such should not be neglected by strength and conditioning (s&c) coaches. This review examines the current literature on the influence of psychosocial characteristics and behaviors of the s&c coach on elite athlete development. In addition, this review provides practical suggestions and guidelines to coach developers and coach practitioners to develop such psychosocial behaviors using constructivist learning theories in relation to reflection, stories, mentorships, and internships.
© Copyright 2019 Strength and Conditioning Journal. National Strength & Conditioning Association. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aiheet: valmentaja valmennus yleissivistävä koulutus harjoittelu harjoitussessio käyttäytyminen voima, vahvuus fyysinen toimintakyky urheilupsykologia psyykkinen prosessi
Aihealueet: yhteiskuntatieteet akateeminen koulutus ja tutkimus
DOI: 10.1519/SSC.0000000000000421
Julkaisussa: Strength and Conditioning Journal
Julkaistu: 2019
Vuosikerta: 41
Numero: 2
Sivuja: 8-17
Julkaisutyypit: artikkeli
Kieli: englanti (kieli)
Taso: kehittynyt